fbpx

Kiirloengute sari – Kuidas jõuluhulluses ellu jääda ehk lihtsad nipid jõuluperioodiks

Kas tuleb tuttav ette? Igal aastal on meil enne jõule väga kiire. Küll on vaja mõelda, mida “päkapikud” sussi sisse võiksid tuua, siis kingitusi otsida, siis tähtsad tööasjad ära lõpetada. Ja siis oleme aasta lõpuks nii väsinud, et jõululauale ja enda enesetundele väga mõelda ei jaksa. Kuhjame laua üle erinevate rammusate toitudega ja hiljem kurdame, et pingutasime üle.

Mis oleks, kui sellel aastal teeks veidi teistmoodi? 

 

Meie, kolm toitumisterapeuti, oleme Sulle kokku pannud lühikese loengusarja, kus räägime erinevatest toiduvalikutega seotud teemadest, mis võiksid lihtsustada Sinu elu ning aidata aasta lõpus targemaid valikuid teha.

 

Loengute teemad:

  • Soovitused sussipäkkapikkudele (29. november)
  • Köögis kiiresti ja lihtsalt (1. detsember)
  • Lihtsad nipid, kuidas jõululauale rohkem köögivilja lisada (8. detsember)
  • Kuidas toetada oma seedimist pidustuste hooajal (12. detsember)
  • Detoks jõululauas, detoksi müüdid ja tegelikkus (14. detsember)

Kõikide loengute algus kell 18:00.

Hind:

Ühe loengu panus eraldi ostes on 7.- eurot.

Ostes täispaketi on hind 25.- eurot (ühe loengu hind sel juhul 5.- eurot, võit 10.- eurot :)).

 

Kuidas?

Loenguid võid kuulata oma soovi järgi, kas üksikute kordadena või valida täispaketi, nii nagu sulle parim on. Loengu kestus ca tund, pärast mida on võimalik saada ka vastused loengu ajal tekkinud küsimustele.

 

Kus?

Saadame Sulle Zoomi-lingi, et saaksid loengut kuulata mugavalt seal, kus parajasti oled.

 

Lähemalt loengutest:

 I Soovitused sussipäkapikkudele –  29.11

  • Sa vaevad detsembrikuus tihti pead sellega, mida „päkapikud“ lapsele tuua võiksid?
  • Tahad, et sinu lapsele tooksid päkapikud sussi sisse kommi asemel midagi kasulikumat?

Iga aasta lõpus on lapsevanemad tihti olukorras, kus lastel hakkavad käima päkapikud, kuid probleeme tekitab see, mida sussi sisse poetatakse. Komme näib ustest ja akendest sisse sadavat, kuid kas see just parim valik on!?

Oleme sinu jaoks kokku pannud lühikoolituse, kus arutleme, milliste söödavate kommi alternatiividega päkapikud üldse üllatada võiksid. Räägime erinevatest variantidest, mida poest leida, arutleme ka maiustustes leiduvate e-ainete üle ning mõtleme, kas üllatus peaks üldse söödav olema.

 

II Köögis tervislikult kiiresti ja lihtsalt – 1.12

  • Milliseid eelvalmistatud toite poest võtta?
  • Kiired ja lihtsad retseptid, mida endale ja perele jõuluhulluses valmistada. 

Detsembrikuu ning jõulueelne aeg on paratamatult enamuse inimeste jaoks intensiivne periood, stressitase kõrge ning pidev mõtlemine söögitegemisele vaid suurendab seda. Kuidas selle kõige juures veel tervislikku toidulauda tagada? Võid rahulikumalt hingata, meie tuleme sulle appi! „Köögis kiirelt ja lihtsalt“ lühikoolitusel anname nippe, kuidas teha kiireid hommiku-, lõuna- ja õhtusööke ning samuti hoida ka regulaarsuse tagamiseks vahepalad menüüs – kõik ilma liigse ajaraiskamiseta köögis.


III Lihtsad nipid, kuidas jõululauale rohkem köögivilja lisada – 8.12

Tunned sa vahel, et pühadelaud on loodud selleks, et me kaalus juurde võtaksime? Kes üldse ütles, et jõululaual peavad olema just seapraad ja ahjukartulid? 😊 Mis oleks, kui sellel aastal võtaks jõulud vastu kergemalt?

Kui soovid, et sinu selle aasta jõululaual oleks midagi põnevamat ja tervislikku, kuid maitsvat, siis tule kuulama! Räägime erinevatest nippidest, kuidas jõululaud köögiviljarikkamaks saada. Siinjuures ei maksa karta, et seapraad üldse olemata on. Kui sa soovid, siis saad seda ka lauale valida. Jagame soovitusi põnevate suupistete, salatite ja magustoitude osas ning keskendume sellele, kuidas end ka peale pühi hästi tunda.

 

IV Kuidas toetada oma seedimist pidustuste hooajal – 12.12

Kas soovid teada:

  • lihtsaid nippe, kuidas seedesüsteem tööle panna.
  • kuidas vältida ülesöömist ka pikal õhtusöögil?
  • kuidas nautida armastatud jõulutoite ilma pühadejärgse ebamugavustunde, kaalutõusu ja süütundeta?
  • mida süüa, et Su soolestik Sind tänaks?

Jõulud ja pikemad tunnid söögilaua taga on varsti käes. Liiga palju toitu ja jooki paneb seedesüsteemi suure pinge alla. Tagajärjeks tuttavad, aga ebameeldivad kõrvalnähud nagu puhitused, raskustunne, kõhulahtisus või kõhukinnisus, aga ka väsimus ja uimasus. Me ei pea neid ebamugavustundeid taluma, vaid võime hakata juba nüüd oma seedimist toetama, et olla valmis eelseisvateks pidustusteks.

Käime läbi lihtsad tegevused ja nipid, millele igapäevaselt tähelepanu pöörata, et ei tekiks ülesöömist, seedimine oleks normaalne ja toit annaks meile energiat, mitte väsimustunnet.

Peale selle, soolestiku tervis on oluline! Lisaks füüsilisele heaolutundele mõjutab see ka Sinu immuunsüsteemi, mis on praegusel ajal eriti tähtis.

Tule korja üles enda jaoks oluline info ja rakenda see oma igapäevaellu. Su seedesüsteem tänab Sind!

 

V Detoks jõululauas, detoksi müüdid ja tegelikkus – 14.12

Pole olemas ühte toitu, toodet või taime, mis teeks meie keha puhtaks.

Ainult keha ise saab ennast puhastada. Meie saame ainult teda selles toetada.

Kas soovid teada:

  • kuidas keha puhastumist toetada enne ja pärast pidustusi?
  • mis toiduaineid lisada jõululauale, et toetada keha loomulikku detoksifikatsiooni?
  • mida arvata kiiretest detoks-kuuridest pärast pidustusi?
  • millised on levinud väärarusaamad keha puhastumisest?
  • mida süüa kui jõululauas siiski sai patustatud?
  • kuidas elustiiliga keha puhastumist toetada?

Detoksifikatsioon tähendab mürkidest või kehale mittevajalikest ühenditest vabanemist. Tavaliselt mõeldakse detoksist kui kiirest lahendusest, mille toime kestab kuid. Üldjuhul rakendatakse seda pärast suuremaid pidustusi ja arvatakse, et kiire lisandi või smuuti-/mahlakuur aitab liigse toidu ja joogi mõju korvata, teeb keha mürkidest puhtaks ja seda jäädavalt.  Sellest ja mitmetest teistest detoksiga seotud müütidest tuleb juttu meie detoksile pühendatud loengus.

Lisaks müütidele käime läbi ka olulisemad punktid, kuidas me saame keha paremini mürkide ja jääkidega toimetama panna. Detoks ei ole midagi, mida me teeme oma kehale. See on midagi, mida me keha teeb meile.

 

Registreeru:
NB! Kui soovid osaleda vaid konkreetsetel loengutel, siis kirjuta need kuupäevad lisainfosse.

Nimi*    
E-mail*
Telefon*
Teade*

 

Läbiviijad:

Eliisa Lukk on funktsionaalse toitumise terapeut, kes suhtub kirglikult ka elustiili nippidesse. Olles teadlik, kuidas ennast toetada läbi toidu ja elustiili, saab ka kiired perioodid üle elada terve, energilise ja rõõmsameelsena ning lõpuks suuta tähtsamaid päevi-õhtuid kui kulminatsiooni ka nautida. Eliisa kohta rohkem infot leiad siit.

 

Mari-Liis Väli on toitumisterapeut ning toitumisnõustajate koolitaja, kelle jaoks on igasugune tervisedendamine südameasi. Lisaks toitumisteraapiale õpib Mari-Liis viimasel kursusel õenduserialal, seega tudengina teab, kuidas kiire elutempo kõrval võivad söögimõtted unarusse jääda. Mari-Liisi kohta saab rohkem lugeda siin.

 

Triin Muiste on toitumisterapeut ja elamuskoolitaja, kes on oma südameasjaks võtnud selle, et eestlased sööksid rohkem puu- ja köögivilju. Samas on ta ka kahe poja ema, kes teab, kui kiireks elu võib jõulude ajal minna. Aga kui piisavalt valmis olla, siis saab lõpuks mõnusasti jõule nautida. Triinu kohta saab lähemalt lugeda siin.

 

Go Top